Tänk...

Om Salsa kunde växa lite tilll, blit starkare i ryggen och smalna av lite. DÅ hade hon varit ännu mer perfekt om det nu går. Salsa behöver verkligen stärka sin rygg. Jag vet hur men jag gör det inte så ofta. Vi måste GARANTERAT ut och klättra mer bakar upp och ner, fram och tillbaka. DET får hon muskler av. Sen måste vi även jobba formen. Går hon i form och JOBBAR med ryggen kommer hon få jättebra muskler i den. Och när hon får muskler kommer hon ORKA ta i mer när vi hoppar och då kommer vi kunna hoppa högre. Dressyren igår. Hon började söka sig neråt och gick i form ett tag. Det är BRA när hon vill själv. Salsa är en sån ponny. Hon gör lite osm hon själv tycker och tänker. Vill hon inte gå i form då gör hon INTE det. Vill hon äta gräs då GÖR hon det. Hon är sån. Och det är det som är så bra med henne. Hon är lite speciell. HON vet vad hon vill och viker sig inte i första taget. Hon behöver en BESTÄMD ryttare. Jag är inte ALLTID jättebestämd men det har blivit bättre. Salsa lär mig RIDA! Blondie lärde mig att bli MODIG! Jag älskar er.
 
Sen kommer vi ju till hoppningen. Hon har ju börjat stanna lite nu och jag tror det beror på att hon inte riktigt orkar hoppa upp sig så mycket som hon behöver. Och så tycker hon att det är lite läskigt. Det är där jag gör fel. Jag VET att hon kommer titta på hindret. Jag känner det på mig och då gör jag mig beredd. Jag tänker att om hon stannar nu så måste jag varra beredd. Det är ju självklart därför hon stannar. Right?? Är jag bara på henne mer och VISAR henne att jag vill att hon ska hoppa så kommer det gå BRA. Det vet jag! Hon kan min lilla ponny. När jag säger lilla menar jag faktiskt lilla. Nu tänker ni väl men Salsa är väl en D-ponny.
 
Ja, det är hon men hon är BARA 141,5 cm i mankhöjd så hon är ganska liten. Åtminstone för att vara en D-ponny. Hur högt tror NI att jag kommer kunna hoppa med Salsa om ett halvåR??
 
Hur långt tror ni vi har tagit oss i dressyren om ett halvår???
 
 
Kan även avslöja en sak. I vår så ska jag göra en dressyrstart med Salsa! Är redan lite nervös men vi ska göra vårat BÄSTA!!! Haha bara lite kul och se hur det går.
 
GLÖM inte att svara på frågorna jag har haft!!<3
 
 
/ Julia
 
 

Kommentarer
Postat av: Alicia

Vart ska du starta dressyr???;)

Svar: Vet inte än. Vet bara att det blir.
Julia Edvardsson

2012-09-27 @ 20:49:19
URL: http://aallroundgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0