Hoppträning

Hej!! Nu ska ni få höra om världens BÄSTA hoppträning... Haha!!
 
Gick jättebra faktiskt. Vi började med att hoppa 5,5 meter sak vad den nu heter. Den heter typ femmonhalva. Jaja jag vet inte men i allafall. Oxern i slutet låg kanske 80-85 cm!! Det gick väldigt bra. Trodde nästan att hon skulle stanna på oxern men det hade inte Salsa en tanke på utan hon hoppade jättefint över. Sen hoppade vi lite stuts vilket gick bra. Som ni kanske vet så har Salsa och jag varit skitdåliga på stuts men nu går det jättebra!!! Får se om jag kan visa en film från första gången jag hoppade stuts med henne och nu. (Nån av de senaste gångerna). Vi hoppade även vattenmatta. Hon kollade liiiiittttteeee på den första gången men sen slutade hon titta och hoppade. Sen hoppade vi en gul oxer med röda skärmar under. Här blev jag FÖRVÅNAD. Vi hade hoppat vattenmattan och är på väg till gula oxern med skärmarna. Vi kommer lite snett och oxern ligger på ungefär 80-85 cm. Var nästan helt säker på att hon skulle stanna eftersom vägen dit blev så krokig men nej då. INTE min ponny. Hon bara kastar sig över som ingenting. DÄR blev jag rent ut sagt förvånad över min lilla fegis. På slutet hoppade vi bana och det gick bra. Hade som sagt två ner totalt. Båda gångerna på VATTENMATTAN. Den som hon tycker är läskig och brukar hoppa HÖGT över river hon. Jaja är ändå SKITNÖJD över henne. Känns jättebra inför imorgon. Det jag behöver tänka på är att HA tempot redan från början och att rida BRA vägar. Då kommer det gå kanon!<3
 
Pluttan! Älskar dig Salsa!!! Du och jag mot VÄRLDEN!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0