Alice!

Nu tänkte jag att ni skulle få veta vem Alice är. Hon är ingen människa. Hon är ingen häst heller och inte en av våra kaniner... Vem kan hon då vara??
 
Joo. Hon är min ko. Ja, ni hörde rätt. En ko är hon. Men inte vilken ko som helst.
 
Min morfar driver en gård med över 100 kor. För några år sen visste jag vad varenda ko hette men det var innan hästarna. Alice föddes 2009 och är alltså 3 år. Hon har varit som "min" ända sen dess. Det började i lilla "kalvgömman" där bara kalvarna kan gå in. Alice låg i ett hörn och jag satt där och gosade och klappade på henne. Hon var såååå söt. Jag hämtade borstar och borstade henne. Efter ett tag började jag öva henne på att jag lyfte benet på henne. Som att jag skulle kratsa hennes "klövar"!! Haha. Hon var jättesnäll och gjorde så gott hon kunde. När alice var kviga. Hade alltså blivit nästan ett år så satt jag på henne. Hon stod och åt och brydde sig inte om vad jag gjorde. Så där satt jag. Alice är den FÖRSTA och ENDA ko som jag har suttit på. MEN tillsut blev Alice nog lite för tam. När morfar skulle strö inne hos korna var Alice JÄMT ivägen. Haha. Lilla sötis. Hon stod precis där morfar skulle köra och vägrade flytta på sig. Hon ledde även iväg alla kossorna en dryg kilometer eller två. ut från hagen alltså. De stod och slickade på min slöjdlärares brevlåda. De kom till och med och flög med helikopter över korna. Whoops! Alice då. Du är ju för go... Jag gosade mycket med henne. Jag va med henne i hagen. Borstade henne och oysslade. Hon är verkligen VÄRLDENS snällaste ko. Jag har suttit på henne flera gånger och hon är BÄST!! Nu är hon på sommarbete och vi hoppas VERKLIGEN att hon får en kalv i år. Hennes första kalv dog tyvärr... Och förra året fick hon ingen så vi hoppas att hon får en i år!<3<3
 
Hittade ingen bild på Alice men får ta de här två istället. Vit Felicia, och brun Elin!!<3 Söta va??
 
/ Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0