Södergårds Salsa

Här ska ni få en liten presentation om Södergårds Salsa. (Salsa)
 
Jaa. Södergårds Salsa eller som hon kallas Salsa kom till mig den 15 juli 2011. Hon är född den 05/6-2002 och är alltså 10 år gammal. Hon är en brun New Forest. En d-ponny på 141,5 cm och är alltså ganska liten.
 
Salsa är en snäll, glad och ENVIS ponny. Hon är inte direkt slö men ingen kanonkula heller. Hon har däremot varit piggare nu på senare dagar. Hon har hoppat 1,10 med ryttare som högst vad vi vet just nu. Men bara ett hinder. Bana har hon gått 1 meter med mig. Vi tränar på SRS en dag i veckan för att nå vårt mål. Mitt mål just nu är att tävla L:B nästa år. I höst 2013. Det är alltså 1 meter för Salsa och mig. Just nu har vi tävlat L:D bedömning clear round en gång. Ett ner men vad gör det liksom. Hellre det en att hon stannar. Vi har varit ute på några clear rounder och av dem är det bara EN som det har gått riktigt SKIT på. I dressyren är vi inte så bra än. Hon går i form när HON känner för det. Rider jag henne på pelhambett går hon JÄTTEFINT. Då riktigt känner man hur hon arbetar. Men för det mesta rider jag henne på tredelat tränsbett. Det gillar jag bäst. Hon går bra IBLAND på det. Vi har tränat dressyr en gång också för tränare men henne känner vi. Förhoppningsvis kommer hon fler gånger!! Det gick ganska bra då. Vi jobbade skänkelvikningar vilket Salsa tycker är svårt. Men det gick. Efter ett tag började hon söka sig neråt i traven i alla fall.
 
Ja det här var lite om Salsa!
 
På L:D!!
70 cm clear round!
Finaste tjejan!<3
 
/ Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0