Mycket att göra...

Så hinner inte med er. Sorry men kan inte dela på mig. På torsdag åker vi till USA. Dagen har tillbringats med Salsa. Sen packade jag också så nu är jag så gott som klar att åka. Vi åker tidigt på torsdag. Går upp vid halv fyra och sen till flygplatsen. Ebba och Moa hjälps åt att ta hand om Salsa. KOmmer nog sakna Salsa mest av alla. Som tur är så äär brudarna så snälla att de ska försöka hålla igång henne under tiden vi är borta. Jag tävlar ju helgen efter vi kommer hem och då är det bra om hon är igång.
 
Red idag och övade mycket på att hålla henne rak. T.ex. Om hon landar i fel galopp efter ett litet eller stort hinder så måste jag kunna göra ett snyggt galoppombyte eller ett snyggt avbrott till trav och ny galoppfattning på rakt spår utan att hon svänger och vinglar så fort jag saktar av. Så det tränade jag lite på. Sen provade jag även att rida med spöt liksom som att den låg mellan mina tummar eller hur man ska säga. Kan inte förklara ´men det gjorde att jag fick en så gott som helt stilla hand och då kom även formen. Red hennne med Ebbas Thidemantygel idag vilket inte hjälper så mycket på henne har jag märkt efter att ha använt den två gånger. Hon kör ju inte upp huvudet och då hjälper den inte ändå.
 
Nu måste jag dra. Ska äta lite. Får se om jag hinner blogga imorgon annars bloggar jag påväg till flygplatsen!!
 
Älskar er finsate ponnysarna!<3
 
/ Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0