Hoppträningen

Hej! Nu ska jag berätta om hoppträningen. Det gick skit först. Eller det gick lite i omgångar. När vi värmde upp var hon fin. Red på pelham så hon krökte fint på nacken. Var lite åt det sega hållet faktiskt. Sen gick vi in på en volt och då började hon protestera. Först körde hon upp huvudet och ville inte alls och sen blev hon skitpigg och bara sprang runt med mig. Så skulle vi ju sitta utan stigbyglar också och då blev hon ÄNNU piggare. Men efter ett tag började hon lugna ner sig. Sen började vi hoppa fram. Första sprången gick bra och kändes fina. Sen skulle vi hoppa den där JÄDRA vattenmattan och då började hon stanna. Då blev jag arg på henne och drog till henne med spöt och då försöker hon komma ifrån det, Hon gillar inte när jag blir arg på henne. Hon blir osäker i sig själv. Hon måste ha en stadig grund att stå på. Hade hon haft en ryttare som inte litade på hennne då hade hon hållt på och stannat hela tiden. Men vi börjar lita på varandra. Så den höll hon på och stanna på men jag fick över henne. Sen skulle vi hoppa bana. Den låg på typ 80-85 cm ungefär. Hon stannade en gång på första hindret. Andra hindret hoppa hon. Vattenmattan stannade hon på IGEN. Några gånger. Sen vidare till 4:an. Hon stannade sen femman. HOn stannade. 6:an hon stannade och sjuan hoppade hon. Förstår ni hur dålig jag kände mig efter den rundan och hur besviken jag blev. Hade lust att gå där ifrån och bara skita i det. Men stannade kvar. Istället samlade vi oss och rensa skallarna lite. Skrittade och bara tänkte. Sen hoppa banan igen. Och vad gör inte hästen då. Joo hon går in och hoppar banan felfritt. Då blev jag GLAD!! Öste beröm över henne. Hon tänkte stanna en gång men hon tog tag i det och hoppar ett hinder på 80-85 cm stillastående. Och jag satt kvar! Haha. Det märks att hon har blivit starkare. Att hon orkar bära upp sig mer. Det känns faktiskt som att vi kan komma nån stans. Vi ska KÄMPA för att nå vårat mål. Vi kanske inte tar oss dit men försöka ska vi. Och jag hoppas att det är NÅN som tror på oss. För jag behöver verkligen ALLT stöd jag kan få från ALLA! Vi ska hoppa L:B i höst! Vi SKA. KÄNPA är vad vi ska göra...
 
Gammal bild som brorsan har tagit!! Sötisar. Älskar dig Salsa. 
Från det här...
Till det här (L:D) 
 
Och vidare till L:B!
 
Där va vi, hit ska vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0