Dressyren idag!

Hejsan!! Alla glada??
 
Dressyren idag gick helt okej faktiskt. Red på pelhambettet och det gick bra. Formen blir HUNDRA gånger bättre med det bettet. Vi jobbade på mycket volter. Ställa och böja henne rätt så att hon inte går utåtställd. Det är en sak jag har problem med i hoppningen. När vi gör en högersväng så försöker hon fuska och svänga tidigt. Då drar jag ut henne till spåret och då blir hon utåtställd. När jag så försöker ställa henne rätt så svänger hon in innanför spåret igen. Och så fortsätter det. Så om nån har nån bra idé på hur man kan göra så skulle jag bli jätteglad. Men åter till dressyren. Vi övade lite på tempoväxlingar och satte TVÅ  galoppombyten av två försök. Så galoppombytena är jag nöjd med. Det går bättre och bättre. Försökte göra lite skänkelvikning. Gick hyfsat i skritten men inte traven säger hon STOPP. Då kör hon upp huvudet och vill ingenting. Moa och jag red typ spegelritt/kadrilj eller vad det nu heter. Det gick helt okej fast vi var ïnte så tajmade. Travade henne ganska mycket och galopperade ganska mycket också. Så lite svätt blev hon vilket är bra. Eftersom jsg försöker träna bort fettet. Nån som har tips på nån bra bantningsmetod?? I sånna fall får ni gärna berätta det för mig i en kommentar eller via mail. ([email protected])
 
Imorgon taggar vi hoppträning. Får se om det blir film. Hoppas det! Hur många vill ha filmen i sånna fall???
 
Det här är min kossa Alice som jag skrev om i ett inlägg för ett tag sen. Visst är hon söt??
Ponnyn då!! I will always love YOU!<3
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Älskar din blogg! kan inte slutaläsa den :) det är den bästa jag har läst NÅGONSIN! :D <3 Tack för att du skriver så bra inlägg, det görmina dagar mkt mindre tråkiga :P

Svar: Tack snälla!! Kul att du gillar min blogg!<3
Julia Edvardsson

2012-10-12 @ 12:01:04
Postat av: Anonym

Ett tips då! Du kan inte dra ut på ytter tygeln utan håll fortfarande stödet med den och änvänder innertygeln och skänkeln för att Pressa ut henne :D

Svar: Jag försöker men hon skiter i mig då. Hon är en sån häst. Hon gör som hon själv vill för annars är det ju inte kul... Hon är lite så men det går framåt.
Julia Edvardsson

2012-10-14 @ 00:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0