Klippa hästen...

Vissa tycker det är djurplågeri att klippa hästen när den få lång och tjock päls. Är det då bättre att den svettar ihjäl sig när man rider den ett lite hårdare pass undrar jag då... Varför skulle det vara djurplågeri att klippa hästen?? Skulle jag fråga det skulle de flesta svara att det är naturens gång och hästar är födda så. Jaa men nu så är det så att jag rider min häst rätt så hårt 6 dagar i veckan och blir hon inte klippt så kommer hon svettas ihjäl. Ja tycket bara det är bra att klippa hästen om den lätt blir svettig och har väldigt ´tjock och/eller tät päls. MÅNGA är emot mig när det gäller det här men det skiter jag i. Är man ute och tävlar och tränar mycket tycker jag absolut att man ska klippa sin häst. För hästen lider ju mer av att bli superduper svettig när man rider fram och sen ska man hoppa banan/rida dressyrprogramet eller vad man nu gör direkt efter. När man kan klippa hästen och ha ett täcke på den så att den slipper att bli så där svettig och fortfarande vara torr när man hoppar banan o.s.v...Man behöver ju inte klippa hela hästen utan mest där den svettas. Jag ska bara klippa Salsa på halsen och under magen. Det räcker för det är där hon svettas.
 
Där sätter jag PUNKT för det och ni är välkomna att diskutera det här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0