Hoppträningen...

Hej. Var ju och tränade med henne igår. Första gången sen vi kom hem från USA. Gick bättre en jag trodde. Hon var PIGG och tyckte det var kul. Hoppade gjorde hon i allafall. Jag klantade mig lite men det kommer senare. Vi värmde upp med att hoppa lite linjer och et gick bra hon bjöd och tyckte det var kul. Sen hoppade vi bana. 9 hinder. Först var det en trippelbarr. Den fixade hon lätt första rundan. Sen vidare till ett grönt räcke. Linje till ett blått räcke till en blå oxer. Sen en snabb sväng till ett oranget räcke vidare till det blå räcket åt andra hållet. Lite konstig sväng till ett svartvitt räcke. Sen runt till en två kombination med ett galoppsprång. Sen till det blå räcket igen på linje till den blå oxern. Klart. Första gången låg det på typ 60/70 cm bara. Så en felfri runda med ett riktigt fint tempo. Jag  hängde inte med hela tiden. Hon är ju sådär att där man brukar hoppa av så tar hon gärna ett litet extra-språng. Och då vill jag inte lätta på handen och resa mig för tidigt ifall hon tar det där extra för då åker jag över halsen på henne. Så när hon var duktig och hoppade sådär fint så hängde inte jag med utan jag halvsatt men hon var duktig. Sen hoppade jag banan igen. Men nu blev det 80 cm. Hon rev trippelbarren men skitsamma. Sen gjorde jag en ryttarmiss. Drev inte ordentligt så det resulterade i ett stopp på det svart-vita. Jag satte mig på halsen och för ett ögonblick trodde jag jag skulle åka rakt in i hindret. Men inte då. Men det var bara att lägg volt och komma igen. Vi kom lite i otakt andra rundan. Hon tyckte det var störtkul och hoppade och sprang för glatta livet. Och då hängde inte jag med. Så vi hoppade om 1-4 och då gick det super. Då fixa hon trippelbarren och ALLT! Min duktiga lilla hoppstjärna!<3 Älskar henne över allt annat.
 
Första gången jag hoppade Salsa hemma.
Första språnget någonsin på MIN fina ponnys rygg!<3
 
/ Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0