Tja!!

Tyvärr kan jag inte ladda upp bilder från mobilen så det blir inget dagens ekipage. Tänkte berätta lite mer i detalj om dagen nu när jag har mer tid. Dagen började med att jagg gick upp vid tio och åt frukost. Sen tig mamma och jag in hästarna. Tog båda samtidigt och det gick bra så kan kanske börja ta in dem själv nu. Skönt !! Sen så borstade jag Salsa och mamma borstade Toy. Jag red Salsa först och det gick väl okej ändå. Inte supernöjd men red inte sålänge så ska inte begära för mycket av henne. När jag var klar med henne fick jag in och hämtade Toy. Trodde att han skulle vara lika lugn som Salsa men nej då. Det gick bra tills vi kom ut på gärdet. Där började han typ takta och köra upp huvudet. Dessutom så ropade han ju på Salsa. Förstår att Ebba tyckte att det var lite läskigt i början. Jag vet ju dessutom vad han har gjort när Ebba har ridit honom. Han har ju hållt på och bockat och stegrat. Inte kul. Försökte skritta honom på en åttvolt och det hjälpte ett tag men sen blev han knäpp igen. Om man ser honom på bild ser han ju hur snäll och go som helst ut. Det är han också för det mesta men ibland när han är helt själv eller utan Salsa så blir han hysterisk. Det är bara nåt som tänder till i honom. Läskigt tycker jag. Så jag hoppade av honom och försökte lära honom lite hyffs från marken istället men not. Så jag gick in med honom och mamma kom ner och hjälpte mig att släppa ut dem. Sen så åt jag lunch. Efter det ner till stallet igen. Fixade en maskin tvätt och plockade i ordning i stallgången. Sen letade jag fram ALLT läder som vi har och la i en hög. Det blev: två sadlar, fyra träns, två par sporremmar, två tidermantyglar, två martingaler, tre par extra tyglar och en grimma. Sen tog jag även ut smörjsakerna. Helt plötsligt kom morfar och ropade på mig. Då sa han att en kalv hade dött men när han skulle åka och hämta den så var den tydligen inte död. Men han fick ingen mat av sin mamma så morfar och jag fick flaskmata den. Sen tog jag med allt läder ut till landet och nu har jag smörjt det med tvålen. Bara fettet kvar. Nu måste jag sluta så tja rå!! / Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0