Södergårds Salsa

Hej!!! Nu har vi kommi till den biten där Blondie is back och Salsa är här. Den 11/7-2011 var jag och provred Salsa i Nybro. Det lilla stallet där hon stod låg nästan mitt inne i skogen. Jag kom dit och fastnade för henne redan när jag såg henne i hagen. Hon var en av de finaste hästarna jag hade sett. Jag fick hämta henne själv i hagen och hon var supersnäll. Vi borstade henne i stallet och där var hon helt ensam men hon brydde sig inte... Sen så var det dags att rida. Jag var lite nervös men det skulle bli KUL. Ägarens dotter red henne först och hon gick FINT och hoppade bra. Sen var det min tur. Jag kände lite på henne men jag hade redan bestämt mig. HON skulle bli MIN!!!! Så det gick snabbt. Redan fredagen samma vecka(den 15/7-2011) var det dags att åka och hämta henne. Hon gick in i transporten med en liten knuff därbak. Sen började vi den ungefär 3 och en halv timmes långa bilresan hem. När vi kom hem hade Ebba inte kommit med Toy än. Vi betade lite med henne och hon tog det lungt. Sen fick hon gå in i stallet och jag pysslade lite med henne i boxen. Dagarna gick och vi lärde oss att lita på varandra. Efter ett tag var det dags för första tävlingen. Den var på Smedby Gård. Vi kom dit utan förväntningar men hoppades på två felfria rundor. Det gick bra och det slutade med en felfri runda i 60 cm och ett nedslag i 70 cm. Men skitsamma. Första tävlingen kunde inte ha gått bättre...
 
Första tävlingen.
 
Sen kom vintern. Jag red inte så mycket nu för det var så himla halt. Men lite. Och en dag när Alicia var med så fotade hon en massa. Salsa var pigg och GLAD och gjorde en liten brall...
 
 
Söta ponny i vintras!!!
 
Sen blev det ÄNTLIGEN vår och vi började planera lite nya tävlingar. Den första efter vintern blev en lite clear round på Alboga (SRS) Den slutade med två felfria rundor. Alltså felfri i både 60-70cm!!! Duktig flicka.
 
Vi började komma igång riktigt ordentligt nu och snart var det dags för nästa tävling. Även den var på Smedby Gård men den här gången fick vi åka utan Ebba och Toy. Jag blev lite extra nervös eftersom jag inte visste hur hon skulle reagera utan Toy. MEN det gick nästan ännu bättre utan honom. För då koncentrerade hon sig mer på banan istället för att ropa på honom. Så även den här tävlingen slutade med två felfria rundor.
 
Duktig ponny efter tävlingen på Smedby...
 
Sen dröjde det en månad inann nästa tävling kom. Den här gången var det på Smedbys granngård. Alltså Lilla Hageby. Den här dagen började dåligt. Det blåste mycket och hästarna ville knappt gå ifrån varandra. MEN även denna tävlingen slutade med två felfria rundor. Alltså både 60-70cm felfri. Tre tävlingar på randen. Jag var såååååå nöjd över min lilla plutt.
 
Hittade ingen bild så den här får duga...
 
Redan nästa helg var det dags igen. MEN den här gången skulle vi 1: In till Norrköping.
2: Tävla på gräs.
Vi hade aldrig tävlat på gräs förut men det borde gå bra iallafall. Och jaa jag hade rätt. För fjärde tävlingen i rad var vi felfria i både 60-70 cm.
Duktiga ponny säger jag bara. Det kändes verkligen som vi började få in det där NU...
Sen kom vi till nästa tävling. VRF. Vi var sjukt stressade när vi kom dit och jag hann kanppt värma upp inann det var dags att hoppa 60 cm. DEN rundan gick i hundranitti. Herregus vad fort det gick. Men den rundan resulterade i en rosett!!! Sen kom vi till 70 cm. Hon hade lugnat ner sig betydligt nu vilket var ganska skönt. Vi hoppade de 6 första hindrena felfritt men sen kom vi till det sista hindret och då började hon jävlas med mig och stannade hundrasjuttielva gånger på samma hindret. Och allt för att det låg en VATTENMATTA under. Och den skulle ju ponnyn inte hoppa över. Det slutade med att vi fick hoppa tvåan igen istället... Den här gången blev jag riktigt besviken på henne. Men när jag ser tillbaka på det så tänker jag ähh skitsamma EN tävling. EN klass så liksom tänk tillbaka på ALLA tävlingar som har gått bra.
 
Lilla skitponny men OJ så otroligt underbar du är. Och JAG vet att om Vi lär oss lita på varandra kommer det gå tusen gånger bättre och vi kommer komma LÅNGT!!!!! NU känns det skit men jag vet att om JAG fortsätter kämpa kommer det gå. Nästa tävling är våran första lokala tävling och alltså 80 cm för min lilla D-ponny och jag. Har som sagt inga förväntningar på henne men jag hoppas ju på en felfri runda!!!<3
 
KÄMPA!!!!!! Det är vad vi ska göra!!!
 
/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0