Ridningen

Har ju varit hemma och ridit båda ponnysarna idag!!! Ebba som äger den andra hästen i vårat stall är ju på semester i Turkiet men hon kommer hem imorgon!!!!!<3<3 Nu ska jag berätta om hur det gick att rida!!!  Först så red jag på Salsa. Det gick ganska bra och hon var jättefin i traven iallafall!!!<3<3 Älskar ponnyn men hon är lite sommarseg just nu! Hehe... Jag jobbade med en övning som vi gjorde på ridlägret. Man vänder rätt upp och gör halt vid X ungefär. Sen så kommer man fram i trav igen och efter det så svänger man antingen höger eller vänster. På långsidorna rider man antingen skänkelvikning eller galopperar. Det gick ganska bra men vi är INTE så duktiga på skänkelvikning!!! Sen så red jag Toy. ( Ebbas häst) Det gick ganska bra men precis när jag hade satt mig i sadeln så typ sprang han iväg. Men efter det så skötte han sig.. Jobbade med typ samma sak som med Salsa och det gick väl bra. Sen så plockade mamma och jag iordning lite i stallet och sen så åkte vi tillbaka till landet. När vi kom dit så åt vi och sen kom Linnea och Ludwig. De bor grannar med oss på landet. Vi har spelat ett spel som heter hej  knekt!!! Jag vann en gång och Linnea vann två gånger!!! Nu har vi betämt att hon ska sova hos mig så snart blire och göra nåt KUL!!!!! Ska ju bara blogga klart först;) Här kommer det lite bilder från dagen...Datorn dampar men Toy är den med rött schabrak och Salsa är den med blått schabrak!!!
'
Jag och Toy!!
 Jag och Salsa!!!
 
 
/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0