Ridlägret fortsättning!

Hej!! Tänkte fortsätta berätta om ridlägret nu!!
 
Efter att vi hade tömkört klart så var det dags för första gruppen att rida igen och andra gruppen kunde börja borsta. Paloma är så himla mysig i spiltan så stog och myste med henne!!! Sen så gick vi ut med hästarna och så skrittade vi en sväng i skogen.. När vi kom tillbaka så sa våran ridlärare Sofia att vi kunde komma in och värma upp!!! Det gick bra i början men när vi skulle börja galoppera så sa Sofia åt mig att komma in till henne och det visade sig att Paloma hade blivit halt:( Satckare!!! Så då sprang två tjejer in och började göra iordning en TINKER som heter Alibi åt mig så jag skulle få hoppa honom.. Det gick faktist ganska bra trots att han är rädd/ fjantig när det gäller att hoppa!!! Hihi!!<3<3 Vi hoppade en liten bana på typ 40 cm och det var mest tänkt som en liten lydnads övning. Men det gick som sagt BRA!!!!! När vi var klara så var det bara in och tränsa Paloma och sen så skulle vi gå ner till HAGEN!!! Gött säger hästarna... På kvällen sov jag över hos Alicia och vi var vid stallet tidigt nästa dag. Det första vi gjorde var att leta upp vår ena ridlärare och kolla vilken häst jag skulle ha eftersom Paloma var halt och det var en annan tjej som hade Alibi.. Så det slutade med en annan tinker som inte ALLS är lik en tinker. En valack vid namn Tarzan!!!! Hade aldrig ridit honom heller förut. Han är jättekul. Nu var det dags för första gruppen att rida dressyr och vi skulle börja göra iordning hästarna. Jag lindade Tarzans ben med svarta lindor och gjorde hingstfläta på honom!!!! Han blev jättesöt. Idag skulle vi jobba mycket på en volt. Vi skulle jobba med olika saker som var speciellt för den häst man red på.. Jag skulle jobba med att Tarzan inte skulle ramla inåt när jag ställde honom inåt. Jag behövde alltså vara väldigt tydlig med min innerskänkel. Det gick ganska bra faktiskt... När vi värmde upp och skulle börja galoppera i vänster galopp så bockade Tarzan några gånger!!! Det var jättekul! Hihi!!<3<3 ÄLSKAR hästen alltså.. Sen gjorde vi en till övning. Det började med att man skulle vända rätt upp från A i trav. Sen skulle man göra halt vid X och komma fram i trav igen. <sen så skulle vi svänga varannan gång åt höger och varannan åt vänster. På långsidorna skulle vi först rida skänkelvikning och sen skulle vi galoppera!!! Det gick ganska bra och var en rolig och framförallt en BRA övning...
 
Sen var det dags att fodra hästarna igen. Det gick ganska fort och det gick snabbt att komma upp till köket och ÄTA!!!!!! Jag åt pasta och köttbullar! GOTT!!! Efter maten så hade vi teori. På teorin idag skulle vi få prova att köra. Det var jättekul och det gick väl bra!!<3<3 Vi fick köra en häst som heter Penny. Hon är jättenäll och SÖT!!! Efter teorin skulle första gruppen rida igen och vi skulle börja göra iordning hästarna. Stackars Tarzan säger jag bara. Jag har ett rosa schabrak och matchande huva till Salsa och det tog jag förstås med och satte på på Tarzan!!! Jag gjorde även en hingstfläta med en rosa rosett i!!!! Han blev jättesöt.. Sen skulle vi ju börja hoppa!!! Vi hoppade på volt som uppvärmning vilket inte var det enklaste som jag har gjort. Men det gick tillslut!!! Sen skulle vi börja hoppa banan. Det var lite högre idag!!! Tarzan var superduktig. Första rundan skulle vi bara köra banan som vanligt. Det gick BRA!! Sen så la Sofia till två hinder och då fick vi ta omhoppningssvängar om vi ville!!!!!!<3<3 Det var skitkul! Och det gick bra dessutom!!!! När vi hade hoppat klart var det bara att ta in hästarna och sen så skulle vi släppa de i hagen en sista gång och säga HEJ DÅ!!! Sorgligt. Vi skrittade ju barbacka ner till hagen och jag tog mig upp själv på Tarzan som är en D-ponny!!!! Så kom vi ner till hagen och släppte hästarna och sa hej då!!<3<3 Ett av mina bästa ridläger. LÄTT asså!!<3<3 Sen så var det slut...
 
Jaa nu har ni fått veta lite om ridlägret!!!<3<3
 
Glöm INTE att KOMENTERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Paloma
 
Alibi
 
Tarzan
 
/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0