Ridläger!

Hej bloggen!! I Tisdags och i Onsdags var jag och en tjej som heter Alicia på ridläger i två dagar. Ridlägret var på SRS ( Alboga) Det har verkligen varit askul! När vi kom dit första dagen så hade vi ju inte träffat nån än. Vi gick upp med maten till kylskåpet och sen hittade min mamma en lapp där det stod vilka hästar vi skulle ha. Jag skulle rida på en häst som heter Paloma. Hon är en fjording och SKITpigg. Hade aldrig ridit henne förut så det var kul med nåt nytt. När alla hade kommit gick vi ner till hagarna och hämtade hästarna. Vi red barbacka upp från hagen och jag och en tjej till red två upp på Paloma. Det var kul men jag fick sitta på hennes manke!!!!! Inte skönt. När vi kom fram till stallet så började vi göra iordning hästarna och jag, Alicia och en tjej som heter Emma red i andra gruppen. Vi var bara TRE stycken vilket var skönt. Jag red med ett ljusblått schabrak med marinblå kanter. Jag lindade även hennes ben med marinblå lindor!!!! Hon fick en knopp i pannluggen med en ljusblå rosset i. Hon blev jättesöt. Sen skulle vi ju börja rida. I skritten var hon lugn och fin och böjde till och med lite på nacken!! I traven var hon fin i början men ju längre vi red desto piggare blev hon. När vi skulle börja galoppera så körde hon upp huvudet och sprang allt vad hon hade!!!! Hon blev ganska stark då men det gick ändå ganska bra. Våran ridlärare sa att jag måste försöka få henne lugn och lägga mycket volter och mycket tempoväxlingar. Det gick ändå ganska bra tycker jag med tanke på att det var första gången jag red henne!!! Hon är dessutom bara 5 år. När vi kom tillbaka till stallet så svampade jag av henne och det tyckte hon var skönt. Sen var det dags att äta men först så skulle vi fodra ALLA 40 hästarna. Tror att det är ungefär 40 st. Men om alla hjälpte till så gick det fort. Jag åt pannkakor. Det var gott och jag var jättehungrig. Efter maten så var det teori. Först kom det nån från SISU och pratade om olika sporter och ställde frågor och lite sånt. Det var inte jättekul men jaja. Efter det så skulle vi få prova att tömköra en häst som heter Spirit och en som heter Penny. Det gick bra men nu måste jag sluta skriva för vi ska åka till ladet snart. Berättar mer när jag har tid. Hare GÖTT så länge!!!
 
/ Julia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0