Den BÄSTA vän som finns...

 
Hej!! Här kommer ett väldigt långt inlägg till den bästa djurvännen hitills.. Det är hon som har gjort mig till den människa jag är idag. Utan HON hade jag aldrig varit den jag är NU!!! Tack Blondie.
 
 
Blondie:
Blondie var den första hästen som jag hade. Men hon var inte min egna. VI hyrde henne från skogslottensRF. Allt det här började den 24/8-10. (Jag tror det var det datumet) Jag och min kompis Alicia skulle få hyra varsin häst. Mamma hade pratat med Anita på skogslotten och de hade bestämt att vi skulle få åka och provrida de här hästarna. Alicia bestämde sig så fort hon såg Benjamin att det var HAN som hon skulle ha. När vi kom dit var jag inte riktigt säker på att jag ville ha Blondie. Hon var så sur i spiltan och jag var lite rädd för henne!! När vi kom ut bestämde vi att jag skulle rida Blondie först och Alicia skulle rida Benjamin först. Så fort jag kom upp i sadeln och började skritta ändrade jag mig direkt!!! Hon var ponnyn som jag skulle hyra. Hon var så PERFEKT!!! Inte för pigg men inte heller slö. Så då blev det bestämt. Jag skulle ha Blondie och Alicia skulle ha Benjamin. Vi hade även fått reda på att min andra kompis Ebba också skulle hyra häst från skogslotten och hon hyrde hästen Tingeling. Vi kunde knappt bärga oss till 18.00 den 5/9-10. Det var då som vi skulle hämta dem. När vi kom dit hade de precis gått klart en lektion och jag kunde knappt vänta tills jag fick gå och hälsa på henne.. Det dröjde kanske en halvtimme och sen var de lastade och klara så det var bara att åka hem... Det var så himla KUL!!!!! Tänk att nu skulle hon vara NÄSTAN min i 8 månader 3 veckor och 3 dagar!!!!!
 
 
Den hösten var vi ute på en tävling...
Det började med att det spöregnade och hästarna var jättePIGGA!!!! När det var min tur så startade vi med ett varv i sken och jag satt där och var jätte rädd och ARG på min söta, starka lilla ponny!!! Det slutade med att två tjejer fick leda mig runt i båda klasserna. Hoppade 40 och 50 cm... MEN det slutade med två rosetter!!!!!<3<3 Duktig ponny iallafall.
 
 
Den vintern red vi även Lucia med hästarna!!! Vi red barbacka och jag var tärna.. Vi sjöng själva och hade ingen bakrundsmusik. Dessutom stod vi mitt på ladugårdsplan!!<3<3 Men jaja det är väl ändå tanken som räknas.
 
Sen kom vi ÄNTLIGEN till julafton. Vi gick ner tidigt till stallet och åt frukost där. Vi av hästarna morotstårta och en massa gott.. Sen så släppte vi ut dem i hagen. Den julen fick jag ett nytt schabrak till Blondie. Ett marinblått med vita snurrade kanter. Hon blev SÅÅÅÅÅ fin i det!!!
 
 
Jag lärde mig väldigt mycket av Blondie. Hon gick inte att ta i hagen förns de andra hästarna var fångade.. Hon var sur i stallet och högg i luften och hotade att sparka med ena bakbenet. Och ändå ÄLSKADE jag den HÄR ponnyn. Jaag grät ofta för att jag tyckte att det var jobbigt och ibland lite läskigt när hon var så sur. MEN jag har nog skrattat ännu mer under tiden med Blondie...
 
Sen kom våren och vintern var ÄNTLIGEN över. Så fort hästarna var igångsatta så bestämde vi oss för att ha en maskeradhoppning. Vi delade ut lappar till våra klasskamrater där det stod att de var Välkomna på Maskeradhoppning... Det var inte många som kom men lite folk var det ändå... Jag skulle hoppa Blondie barbacka och jag var utklädd till Häxa!!!! Det gick super. När vi hade hoppat klart fick publiken fika medans vi ställde in hästarna och gjorde iordning dem. När vi kom tillbaka så fick de som ville gå tipspromenad och sen lekte vi lekar. Det blev en ganska lyckad dag iallafall!!!!!
 
 
En dag när vi hoppade på ett av våra gärden kom vi till en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Det var första gången som jag hóppade..........60 cm!!!!!!!!<3<3 Och det gjorde jag med den hästen som jag älskade mest i hela världen just då!!! Det var så härligt att känna känslan när vi flög genom luften. Jag ÄLSKADE verkligen den här hästen!!<3<3
 
MEN alla lyckliga sagor har ju ett slut och det hade tyvärr även den här:( Den 29/5-11 är nog den värsta dagen i mitt liv. Vi gick upp tidigt och gick till stallet. ALLA var ledsna när vi gjorde iordning hästarna för att rida de en sista gång. Vi red ner till ett gärde och där red vi dressyr och sen red vi ut i skogen också.
 
 
Ebba och Tingeling och jag och Blondie i full fart!!!<3<3
På den här bilden hade Blondie precis stuckit med ´mig. Sista dagen med dem var även den BÄSTA!!!!
 
Men sedan kom vi ju tillbaka till gården och det var dags att lasta hästarna. Tror aldirg att jag har gråtit så mycket i HELA mitt liv...
 
Blondie är en av de BÄSTA hästarna som jag har ridit. Jag lärde mig GRYMT mycket på denna ponnyn. HON har gjort mig till den jag är idag. Utan henne hade jag fortfarande varit den där fega ungen som inte vågade nånting alls. Det är TACK vare henne som jag över huvud taget vågar hoppa 90 cm med Salsa utan att det ens är läskigt. Hade jag skrivit det här för två år sen och jag aldrig hade sett henne förr hade jag ABSOLUT inte haft samma självförtroende som jag har idag. Så jag säger det en SISTA gång!!!
 
TACK Blondie. Den FINASTE B-ponnyn på jorden!!<3<3
 
 
I <3U
 
/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0