Stan...

Hej!! Har varit på stan nu och handlat lite saker. Två tröjor, ett linne, ett par byxor och en jacka!! Alltid kul med lite nya saker... nu gör jag typ ingenting. Ska nog börja med det där inlägget som jag pratade om. Lägger kanske upp lite bilder sen. på tal om nåt helt annat. Toy och Salsa har fäst sig alldeles för mycket vid varandra. De är dessutom rädda för elstaketet. Så nu får vi knappt ut dem ensamma och de springer ut genom staketet när vi öpnnar och vågar kanppt gå nära det. Igår så hade Ebba haft Toy inne ett tag och då hade han blivit jättejobbig så när hon kom tillbaka med honom släppte vi honom direkt i mathagen. Sen skulle vi ta över Salsa och först fick vi inte tag i henne för att hon sprang längs staketet. När jag sen fick tag i henne och Ebba öpnnade springer hon ut och trampar mig och håller på och snurrar runt och är allmänt jobbig. idag fick Ebba inte ens in Toy för att han inte ville gå nära staketet och hade hon öppnat så hade Salsa sprungit ut. Toy hade säkert fått panik om hon hade gjort det och slitit sig från Ebba. Men Ebba kunde inte göra annat än att släppa honom igen och vänta tills jag kom hem och skulle rida Salsa. Så vi rider de ikväll. nu tror Ebba och jag att vi behöver en till liten häst som kan stå emellan Toy och Salsa lite så att det inte blir lika fästa vid varandra. vad tror ni?? Och vad ska vi göra?

/ Julia

Kommentarer
Postat av: Alicia

Jag skulle ha gjort såhär: Ta in en av hästarna och ställ den i sin box i typ drygt en timme minst. Gör detta varje dag och ta typ Salsa och Toy varannan dag. Efter ett tag kan ni göra samma sak men att ni rider dom en i taget och låter den andra vara kvar i hagen. Tillslut kommer dom vänja sig men det viktiga då är att inte falla tillbaka igen utan att fortsätta att typ ta in en av dom ibland och att rida själva. Och jag skulle ta hjälp av en riktigt hästkunnig vuxen. och gå in och ut typ hundra gånger genom staketet.

Svar: Okej. Vi har faktiskt redan idag gjort framsteg med tack...
Julia Edvardsson

2012-08-14 @ 20:16:46
URL: http://aallroungirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0