MIN ponny...

Tänk att kunna säga det ordet. Det är MIN ponny.Det är så sjukt att just jag har fått en egen häst. Varför har inte den som rider sjukt mycket bättre än mig på ridskolan fått en egen häst? Varför just jag? Jaa varför just jag. Jag har drömt om en egen häst enda sen jag började rida. Har alltid velat ha en gråskimmel. Nu är vi åter tillbaka till de där käpphästarna. Tog hand om dem som om det vore min riktiga häst för att försöka övertyga mamma och pappa om att jag kunde ta ANSVAR!!! För det är det ALLT handlar om. Kan du inte ta ansvar spelar det ingen roll hur bra du rider för du skulle inte fixa att ha en egen häst. DU kan inte ta ansvarert. Du rider som en gud men aa inget ansvar=ingen häst... Så är det bara. Och hästar är ju så mycket mer en bara ridning. Hästar är ju levande djur. De måste äta, dricka och bajsa för att de ska må bra. Jag går ner till stallet varje dag. Oftast mockar jag, byter vattnet i boxen, gör havre och betfor, fixar hö, rider, borstar, smörjer och gör vattnet i hagen. ALLT det här gör jag varje dag. 365 dagar om året. Skulle ALDRIG skita i att mocka bara för att jag inte orkar. LIksom ska Salsa behöva stå i sitt eget skit bara för att jag är lat?? Knappast. Tar jag inte i lite för mycket när jag säger att det där gör jag varje dag. NEJ!! Det är mitt svar. Det där gör jag varje dag... Hur hinner jag allt då? Med skolan och läxor? Kompisar? Familjen? Jaa du. Det vet jag inte riktigt. KOmpisarna kör jag på helgerna. LÄxorna sitter jag ofta med halv nio på kvällen. Skolan hinner jag med. Familjen? Där brister tiden. Äter ihop med dem och ser på TV med dem men vi gör nästan ALDRIG nåt gemensamt. DET är synd. Jag vill ju ha med dem i stallet. Jag vill att de ska tycka att det är lika kul som jag med alla tävlingar och allt sånt. Det är ganska svårt eftersom jag har två syskon. DEn ena tjatar om cross och den andra vill ha en shettis... Haha shettis skulle jag också vilja ha en i stallet men hur troligt är det att min lillasyster(6 år) skulle få en egen häst? Inte så troligt. Jag fick tjata i typ 4/5 år innan de sträckte sig till att hyra häst vilket resulterade i att Salsa kom hit sen. Jag har mycket kvar att lära mig. TRO MIG!!! Jag är långt ifrån perfekt. Det är Salsa också. Salsa och jag har ett MÅL!!! Det målet är att tävla L:B om ett år helst. MEN för att ta sig dit behövs det träning, träning,träning och ännu mera TRÄNING!! !! Jag fick en LÅÅÅÅNNNGGT ifrån FÄRDIG ponny. Salsa har inte tävlat supermycket. Med sin förra ägare gick hon en bana på 95 cm som högst. Jag har ett mål att tävla L:B (1m) om ett år. OCH jag ska nå det målet. Jag ska KÄMPA tills jag inte orkar mer eller tills vi har tagit oss dit. Tänker inte ge upp. ALDRIG. VI ska dit ihop. Hade kunnat tävla nån annans häst som redan har hoppat L:B 1511 gånger. MEN då har vi inte tagit oss dit ihop. JAG ska ta Salsa dit och HON ska bära mig. VI ska ta placeringar i L:D och L:C och så småningom L:B!!!!! Min ponny och jag kommer fixa det. Men då vill jag ha stöd också. Kommer inte kunna fixa det utan stöd från mina föräldrar, kompisars föräldrar, min ridlärare eller mina kompisar. Jag hoppas att många av er är villiga att ställa upp i vått och torrt. Jag hoppas att ni vill vara med och stötta mig HELA vägen upp. På torsdag den här veckan ska jag minnsan visa ALLA vad vi går för. Vi ska ta ALLA med storm. Hoppa en bana på 80 cm om Sofia tänker att vi ska hoppas bana. SKA fixa det här och det ska vi göra IHOP!!! Nellie Berntsson nådde sitt mål. Hennes var SM och dit tog hon sig. Då ska JAG nå mitt MÅL. MItt är L:B nästa år. Jag vill även ha stöd från bloggen. NI kommer få följa min resa. Från början till slut...
 
70 cm
 
70 cm
 
75/80 cm!!!
 
Världens bästa och jag siktar på TOPPEN och dit ska vi ta oss...
 
/ Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0