Läskig händelse!

För ett tag sedan så tränade vi ju för en tjej som heter Irene. Riktigt GRYM är hon. Det är hon som äger paddocken. Vi var alltså på väg hem från paddocken. Vi gick som vanligt på vägen. Det var lite mörkt ute. Vi hade reflexer och allt på både oss och hästarna. Så vi hade typ bara hunnit komma ut på vägen när det händer. Bakom oss kommer det en stor timmerbil med helljusen på. Han kör ALLDELES för fort och Salsa får panik. Hon slänger sig rakt ut i vägen och jag trodde vi skulle dö. Jag ledde ju henne så det var riktigt svårt att hålla henne. Hon slänger sig alltså rakt ut framför timmerbilen. Som tur är hiner timmerbilen att stanna och mamma tar Salsa och så går vi ner i diket. Timmerbilen kunde åka förbi och ALLT var lungt igen. Det är det VÄRSTA som har hänt när jag har haft Salsa. Sen dess tycker mamma att det är obehagligt att gå på vägen. Det förstår jag verkligen att hon tycker. Vi har aldrig mött en timmerbil där igen.Skönt tycker jag. Riktigt läskigt var det. Har ni nåt läskigt som ni vill berätta kan ni maila detm till mig så kan jag skriva ett inlägg om det här på bloggen. min mailadress är: [email protected]
 
Sötaste, finaste BÄSTA vän!
 
/ Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0