I miss you...

Blondie I miss you. Saknar ponnyn SJUKT mycket. Blir ju inte bättre när man sitter och lyssnar på kärleksvisan. Saknar henne bara ännu mer då. Utan BLondie hade jag inte varit samma person. Vet att jag har skrivit nåt som liknar detta förut men måste skriva det igen. Den här hästen var mitt liv. MITT ALLT!!! Första tiden var SKIT. Hon var jättesur i stallet. Jag fick inte tag i henne i hagen. Ingenting var som jag hade tänkt det. MEN hon var en DRÖM att rida. Hade inte kunnat få en bättre första häst. Hon lärde mig en massa. JAG blev modigare. Det värsta just nu är att de flesta fortfarande bedömmer mig efter den jag var då. Den fega lilla ungen som knappt vågade hoppa 60 cm. OCH det förstör väldigt mycket. Jag VILL ta mig högre i klasserna. Jag vill galoppera först i ärovarvet med en blågul rosett på FINASTE ponny som finns. Men egentligen. NÄR det här blir verklighet vem har jag att tacka då? Joo just du BLondie. Du hjälpte mig HIT. Det är tack vare dig som jag snart ska starta lokalt. Hade du ALDRIG varit hos mig hade jag fortfarande hoppat typ 60 kanske 70 cm som högst.Har så SKJUKT mycket mer att lära mig men hade haft ännu mer att lära mig utan Blondie. Hade jag fortfarande kunnat rida BLondie hade hon LÄTT varit en av Sveriges BÄSTA b-ponnyer. Hade man bara farten hoppade hon ALLT!! HON var den perfekta hästen för mig. Hade jag haft en supersnäll häst som gjorde ALLT jag bad den om hade jag inte lyckats ta mig hit. Jag älskar dig BLondie. Vad som än händer kommer du ALLTID ha en plats i MITT hjärta. Troligtvis lever du inte så länge till. Du var en gammal häst. 22 år i år och du har gått på ridskola nästan hela livet. Tycker lite synd om henne. Hon borde få komma till en barnfamilj som inte ville rida så mycket där hon kunde gå och beta och bli ompysslad. Hade BLondie ALDRIG fått vara på ridskola så hade hon vart världens snällaste ponny. HON trivs inte med olika personer. HOn vill ha en som Skyddar henne. TAR hand om henne och respekterar henne för den hon är. Så ett TACK Blondie. Du är den som har fått mig hit. Det är synd att du inte ser det här. Det skulle betyda sjukt mycket för mig om jag fick hälsa på dig igen. Skulle tjuta sönder men jag vill hälsa på henne. Jag saknar henne. Hon och Salsa betyder nog precis lika mycket för mig. Hde jag Aldrig haft Blondie så hade jag Aldrig haft Salsa. Så än en gång. TACK Blondie...

Finaste bilden som någonsin har tagits på denna ponny. Näst sista ridturen på hennes rygg innan hon försvann för ALLTID! Bort från mig och jag kunde inget göra. DET var det värsta. Jag KUNDE inte ha kvar henne. Hur mycket jag än ville så KUNDE jag inte! I love U and I miss u!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0