Hoppträningen

NU ska jag berätta lite om hoppträningen.
 
Vi började ju med att värma upp förstås. Det gick riktigt bra. När vi hoppade fram så hoppade hon felfritt på alla hinder. EN gång stannade hon och det var på A hindret i en kombination men det gick bra sen. Vi hoppade en ganska lätt bana. Det var sju hinder och 8 språng. Jag fick börja. Det började med en oxer. Den var vit med färgglada händer på bommarna. Efter det en röd oxer med sockerbitar en liten bit framför. Sen ett rött räcke med sockerbitar under till en paralell(stavning) oxer. Efter den vidare till en tvåkombination. Den bestod av två gula räcken. Sen till 6:an. Ett blå/rött räcke med en typ rund vattenmatta under. Och sista hindret. En oxer med en skärm under. Röda kanter och liksom vit i mitten eller vad man ska säga. Salsa kollade lite på skärmen men hoppade ändå. Banan gick jättebra. Första rundan lite för obestämd med henne eller vad man ska säga. Andra rundan gick sååhääärrr bra!!!! Skitduktig. JAG var me´r bestämd och hon hade BRA fart. Jättenöjd med den rundan. Jag tror jag hoppade första rundan på typ 65/70 och andra rundan på 75/80. Jättenöjd och Sofia säger att hon tror att Salsa kommer bli en bra hoppponny. Bara vi får träna lite så går det bra!!!! Filmerna kommer ut så fort jag har fått igång min dator. Den är ju lite dum just nu. Men ska be pappa kolla på den så kommer filmerna när den funkar igen. Ha det så bra så bloggar jag mer ikväll... Ska skritta Salsa idag så kanske videobloggar från hästryggen. Eller inte men vi får se.
 
75 cm
 
70 cm första tävlingen!!!!!!
 
/ Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0