Hjälmen!

Hej!! Nu tänkte jag att vi skulle prata lite om hjälmen. Varför har vi den? Jo för vi ska skydda oss. Många äldre ryttare som är ganska rutinerade använder inte hjälm. DET tycker jag är dåligt. De äldre ryttarna ska vara förebilder för oss lite yngre. DE ska visa hur man ska göra men när de rider utan hjälm så gör ju tillslut vi med det. JAG skulle ALDRIG få för mig att rida utan hjälm. Men även det här är olika från person till person. ALLA tycker inte som jag. Och nu ska vi tala lite om våra hoppryttare. De är så himla duktiga och rider med hjälm när de hoppar banan på tävlingen men använder de den där hemma. NEJ! Alla gör inte det och det tycker jag är LÅGT riktigt lågt. Nu säger jag inte att alla hoppryttare sitter hemma och rider utan hjälm men en del. Liksom VARFÖR? Har man en hjälm borde man väl använda den. Eller? När hoppryttaren har hoppat klart banan knäpper han dessutom upp hlämen/ tar av sig den när han kommer i mål. Alla gör inte det men en del. På OS tillexempel. Tycker ni att de vi respekterar/ ser upp till har nån anledning till att ta av sig hjälmen så fort han/hon har kommit i mål? Nej... Det är fel. Tänk på vad som kan hända. Hästen kan bli rädd för precis VAD som helst. Då kanske ni tänker: Men inte OS-hästarna. De är ju så rutinerade. Då säger jag så här. Jaa de är rutinerade men det betyder inte att de inte kan bli rädda.hästar är levande djur. De är inga maskiner som jämt gör precis som VI vill. Rider hoppryttaren utan hjälm hemma så visst. DÄR är ju inte vi och tittar men på TÄVLING. Liksom hur tänker de egentligen. om vi säger att nån av er skulle vara OS-ryttare skulle ni få för er att ta av er hjälmen då?? Varför ska man ens göra det. Det är såna saker som jag inte förstår. Är det bra egentligen eller varför gör de det? Det är de som alla tittar på på TV och tycker att de är jätteduktiga och vill bli precis som de när dem blir stora. Vissa tycker ju att det är coolt att den tar av sig hjälmen när den har kommit i mål och det vill jag också göra. Men det här är MIN åsikt. Ni tycker som ni vill. Men det här är vad jag tycker är rätt och fel!!! Vad tycker ni?? NU vill jag veta om jag är ensam om att tycka så här eller om det är fler som tyckr som jag. JAG tänker inte ändra på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0